Branża gier wciąż w rozkwicie

Czytaliście nasz ostatni wpis o branży gier mobilnych? Jeśli nie to zapraszamy tutaj.

Raport Newzoo

Branża gier wciąż się rozwija i nie bez powodu stałą się tak popularna wśród polskich inwestorów.  Co najlepsze, obecne problemy gospodarcze spowodowane pandemią wcale nie przeszkadzają w jej rozwoju. Gdzie szukać okazji inwestycyjnych, jeśli nie w dynamicznie rozwijającej się branży z produktem globalnym?

Najnowszy raport o branży gier serwisu Newzoo już jest dostępny link. Warto się z nim zapoznać, aby przekonać się o jak dużych wzrostach mówimy w kolejnych latach.

Najciekawsze z tego raportu:

„Consumers are spending more time gaming than ever, and the games market has seen unprecedented levels of engagement in the first half of 2020.”

Meanwhile, the second half of the year will see a climactic event nearly a decade in the making: both Sony and Microsoft will launch the next generation of home consoles, ushering in an exciting new era for the games market.”

„Ten years ago, younger generations were leaving behind traditional media for social media. Today, they are leaving behind social media for the more interactive experiences that gaming offers. Playing games has always been an inherently social experience, and this year, the World Health Organization officially promoted video games as a recommended social activity during the pandemic.”

Doskonałym przykładem może być gra Among us! Ludze zamieniają social media na gry z multiplayerem.

„As connectivity technology blossoms, gaming platforms such as Steam and—more recently— Twitch have organically grown into fully fledged, fully functional social networks. Beyond the gaming platforms, dedicated gaming subcultures can be found across Reddit, Twitter, Weibo, WeChat, and Facebook. In the past, these corners of the gaming Internet mostly catered to niche audiences, but now they are broadly recognized as official discussion forums. ” 

„2020 has been a big year for VR, mostly catalyzed by the announcement and release of VR-only Half-Life: Alyx. The anticipation for the first Half-Life game in more than a decade contributed heavily to Oculus’s sales spike, but there’s more proof of people’s renewed interest in VR gaming. „

 

Przychody rynku gier

„The global games market will generate revenues of $159.3 billion in 2020, a +9.3% year-onyear increase.”

„Mobile gaming (including both smartphone and tablet) remains the largest segment in 2020, with revenues of $77.2 billion and growing +13.3% year on year.”

 

Liczba graczy

 

Struktura rynku

 

Najwięksi gracze

 

Podsumowanie

Struktura rynku oraz upodobania graczy zmieniają się w czasie, niemniej jednak cała branża wciąż bardzo dynamicznie się rozwija. Gdzie szukać okazji rynkowych jak nie w tak dynamicznie rozwijającej się branży? Oczywiście większość tortu zabiorą najwięksi gracze, ale z pewnością warto wyszukiwać perełek inwestycyjnych. Najlepszym chyba przykładem mogą być inwestycja w Ten Square Games w 2019 roku (stopa zwrotu ponad 1000%) , czy tegoroczna inwestycja w Creepy Jar (stopa zwrotu ponad 500%). Przykłady pewnie można by mnożyć. Każdy pewnie żałuje dlaczego nie zainwestował Cd Projekt… Jenak mam dla Was ważną informację! To nie koniec. Wciąż jest to dobry czas na podłączenie się do trendu, bo prognozy nie zostawiają złudzeń. Kolejne lata będą należeć do spółek gamingowych! Zapiszcie się na nasz newsletter, to będziemy Was informować o ciekawych spółkach z tej branży 🙂

Dodaj komentarz